Op zich wel mee eens, maar een land dat zo verschillend is in tal van opzichten, niet zozeer qua geloof, dat boeit me niet zo, maar wel qua politiek, mensenrechten, etc. zal toch eerst wat drastische ECHT democratische hervormingen moeten kennen.quote:Op zondag 2 mei 2004 12:36 schreef eeenuitduizend het volgende:
Turkije is de grootste (landbouw) voedselvoorziener van het midden-oosten, turkije is een kruispunt van oliepijpleidingen van extreem groot belang voor de EU, de VS, Rusland en zelfs China. Het is strategisch gezien één van de strategisch belangrijkste landen in de Navo en het economisch heeft het een gigantisch potentieel. Wanneer de EU Turkije zou wijzen (wat al eigenlijk niet meer kan) zal het zich noodgedwongen moeten richten op het midden-oosten, en juist dat zal een ramp betekenen voor Europa. Zo'n land kun je alleen al om deze redenen niet afwijzen. Zo'n land moet je binnen, in plaats van buiten de grenzen houden.
de discussie richt zich vooral op het geloof etc, niet onbelangrijk, maar absoluut irrelevant.
Luister naar het volk, politici, luister naar het volk... ze hebben niet altijd ongelijk...quote:Op zondag 2 mei 2004 15:10 schreef pberends het volgende:
Turkije hoort niet bij de EU volgens 55% van de Nederlanders. NIPO-EU onderzoekje van gister.
dat is waar, ze kunnen nu ook zeker nog niet toetreden, maar wat je wel ziet (en dat is ook gebeurd met voormalige de voormalige dictatuur-landen Spanje, Portugal en griekenlan) is dat juist door het toekomstige lidmaatschap van de EU, hervormingen, mensenrechten etc, steeds meer een rol spelen.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens, maar een land dat zo verschillend is in tal van opzichten, niet zozeer qua geloof, dat boeit me niet zo, maar wel qua politiek, mensenrechten, etc. zal toch eerst wat drastische ECHT democratische hervormingen moeten kennen.
HET volk?quote:Op zondag 2 mei 2004 15:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Luister naar het volk, politici, luister naar het volk... ze hebben niet altijd ongelijk...
5% wist het niet ofzo. 10% is niet-westers allochtoon, dus dat beinvloed de peiling natuurlijk suggestiefquote:Op zondag 2 mei 2004 15:22 schreef eeenuitduizend het volgende:
[..]
HET volk?![]()
en die 45% dan?
wat de peiling natuurlijk helemaal beinvloed is het feit dat de massa te dom is om een eigen mening te vormenquote:Op zondag 2 mei 2004 15:32 schreef pberends het volgende:
[..]
5% wist het niet ofzo. 10% is niet-westers allochtoon, dus dat beinvloed de peiling natuurlijk suggestief
Goed idee.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:47 schreef gelsweb het volgende:
waarom niet gewoon een referendum in Europa dan??? Dat is toch het eerlijkst??
en ik kan je verzekeren: als dat gebeurd is het NEE!
Mwa, aangezien de mensen geen flauw benul hebben van de EU of Turkse politiek, om maar te zwijgen over de consequenties, vooroordelen en wat al niet meer, lijkt me dat nogal nutteloos.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:47 schreef gelsweb het volgende:
En een groter percentage van de Nederlanders weet niet wie de minister president van Belgie is.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:10 schreef pberends het volgende:
Turkije hoort niet bij de EU volgens 55% van de Nederlanders. NIPO-EU onderzoekje van gister.
Exact, dat soort percentages zeggen me dus ook niks.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
En een groter percentage van de Nederlanders weet niet wie de minister president van Belgie is.
ik ben altijd een fel tegenstander geweest van een referendum, dus dat lijkt me absoluut geen goed idee.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:47 schreef gelsweb het volgende:
en ik kan je verzekeren: als dat gebeurd is het NEE!
Ja he, hoeveel was deze uitbreiding ook weer volgens de NOS ? €10 per burger per jaar. Dat gaat ons echt in onze welvaart aantasten, twee en een half biertjes op jaarbasis minder.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:04 schreef gelsweb het volgende:
Ik ben vel tegenstander van toetreding van Turkije, ook van de huidige uitbreiding met 10 landen ben ik vel tegen....
We HADDEN een sterke unie, maar hij wordt steeds zwakker, door landen die veel geld moeten hebben van slechts een paar landen als Nederland, Engeland, Zweden.... Dat kost in de toekomst klauwen met geld, wat veel beter besteed kan worden...
Of het relevant is, is een tweede.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
En een groter percentage van de Nederlanders weet niet wie de minister president van Belgie is.
nou, dat valt dan nog tegen......quote:Op zondag 2 mei 2004 15:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Of het relevant is, is een tweede.
Ik als NL burger heeft weinig met de Belgische premier te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |